CEDI

 

 

 

 


CEDI Program approved for Phase III
(2021-2025)

Applications are now closed!

Applicants who are selected for an interview
will be notified by November 5th.

Thank you to every First Nation-municipal partnership that applied.
 

CEDI Phase III

The Community Economic Development Initiative (CEDI) is Calling for Applications for eight First Nation-municipal partnerships to join the program from December 2021 – January 2024/25.  

CEDI program supports neighbouring First Nations and municipalities to develop capacity to develop and implement long-term joint planning for community economic development initiatives and land use, while building respectful and sustainable government-to-government partnerships. 

In order to best suit the needs of each selected First Nation – municipal partnership, CEDI is offering two program streams, a three-year standard CEDI participation option and a two-year accelerated participation option. 

If you are a pair of a First Nation and a municipal government, and are interested in participating in the CEDI program, we encourage you to jointly apply!  

Applications are now closed!

Key Application Information:

  • Please download and review the CEDI Phase III Application Information Sheet in English or French
  • Please download and review the Application Questions in English or French
  • Follow the next steps in order to prepare for and jointly apply to the CEDI Program
    1. Review the application questions with your partner community, note that there are three sections of the application form. This is NOT the application. All applicants must complete the online application form.
    2. Jointly prepare your responses and all applicable documentation prior to accessing the online application.
    3. Once you are ready to move forward with completing the online application, assign one representative from your partnership to enter your responses for all three sections of the online application and submit by October 22nd at 11:59pmMT.

      Please note that you are unable to save and go back to the online application, and therefore we advise you to save a word version of the application for your own record.

  • Recording: CEDI Phase III Application Information Session Webinar

 
CEDI Phase III - Application Information Session - Presentation

 CEDI-Presentation-cover

Download CEDI Presentation (PDF file)

Questions?

Please email the CEDI team at CEDI@edo.ca


Phase III de l’IDEC

L’Initiative de développement économique communautaire (IDEC) lance un appel de demandes! Huit partenariats Premières Nations-municipalités seront sélectionnés pour participer au programme de décembre 2021 à janvier 2024 ou 2025.  

L’IDEC vise à développer la capacité des municipalités et des Premières Nations avoisinantes à élaborer et mettre en œuvre conjointement des plans et des initiatives à long terme en matière de développement économique communautaire et d’aménagement des terres, tout en favorisant la création de partenariats intergouvernementaux durables et respectueux. 

Dans le but de répondre le mieux possible aux besoins de chacun des partenariats Première Nation-municipalité sélectionnés, l’IDEC propose deux cheminements de programme : une participation standard d’une durée de trois ans, et une participation intensive d’une durée de deux ans. 

Si votre gouvernement de Première Nation ou municipal souhaite participer à l’IDEC, nous vous encourageons à communiquer avec votre municipalité ou Première Nation voisine pour soumettre votre demande de participation conjointe.  

Informations importantes pour présenter une demande:

  • Veuillez télécharger et examiner le Feuillet d’information sur les demandes à la Phase III de l’IDEC en français ou en anglais.
  • Veuillez télécharger et examiner les questions en français ou en anglais.
  • Suivez les étapes ci-dessous pour préparer votre demande conjointe et la présenter de l’IDEC.
    1. Examiner les questions avec votre collectivité partenaire. Veuillez noter que le document comporte trois sections. Également, ce document N’EST PAS le formulaire de demande à l’IDEC. Tous les demandeurs doivent remplir le formulaire de demande en ligne.
    2. Préparez vos réponses et tous les documents pertinents conjointement avant d’accéder à l’application en ligne.
    3. Une fois que vous êtes prêt à remplir l’application en ligne, désignez un représentant de votre partenariat pour saisir vos réponses dans les trois sections du formulaire de demande en ligne et soumettez-les avant le 22 octobre à 23 h 59 (HR).

      Veuillez noter que vous ne pouvez pas sauvegarder et revenir à la demande en ligne. Nous vous conseillons donc de sauvegarder une version Word de la demande pour vos dossiers.
  • Recording: CEDI Phase III Application Information Session Webinar

Questions?

Veuillez envoyer un courriel à l’équipe de l’IDEC à CEDI@edo.ca.